طریقه آب بندی لوله فاضلاب بدون نیاز به تخریب

لوله های آب و فاضلاب هر ساختمانی از اجزای بسیار مهم آن ساختمان به حساب می‌آید و هر گونه مشکل و نقصی در اجرای لوله کشی ساختمان منجر به خسارت های زیادی برای صاحبخانه می‌شود.
بعضی از این مشکلات مثل ترکیدگی، نشتی، نم و غیره می باشد که در صورت رخداد هرگونه از این اتفاقات باید بتوانید یا خودتان سریعا برای رفع آن اقدام کنید و یا به متخصصین در این زمینه رجوع کنید و همچنین برای جلوگیری از این اتفاقات در هنگام اجرای لوله کشی باید به یه سری از نکات مثل آب بندی لوله فاضلاب دقت لازم را داشته باشید.

ارائه چند راهکار برای آب بندی لوله فاضلاب

هر چند که می‌توان در بعضی از مواقع، بدون تخریب و هزینه‌های اضافی به آب بندی لوله فاضلاب پرداخت مثل روش های ساده ای همچون استفاده از چسب آب بندی. در ادامه به طور کامل توضیح میدهیم که چند روش برای آب بندی کردن لوله فاضلاب در صورتی که لوله ها دچار نشتی و نم شده باشند وجود دارد.

آب بندی لوله فاضلاب با به کارگیری چسب آب بندی

از جدیدترین روش هایی که برای لوله هایی از جنس پلیکا به کار برده می‌شود، استفاده از چسب آب بندی لوله های فاضلاب است. با توجه به نوع مصرف در انواع مختلفی تولید شده است که متخصص لوله بازکنی در هنگام کار بهترین آن را استفاده می نماید.
روش استفاده و مراحل کار با چسب آب بندی لوله فاضلاب به این صورت است که بعد از قطع آب باید صبر کنید تا لوله ها کاملاً خشک شود و قسمتی که باید چسب زده شود را با دستمال به خوبی تمیز کنید، تا گرد و غبار و کثیفی نداشته باشد و سپس چسب را بچسبانید.

می توان از چند راهکار ساده برای برطرف کردن این مشکل استفاده کرد و در این خصوص با توجه به نوع نیاز، متخصص در این زمینه می تواند راهکار مناسبی را به کار ببندد و حتما توجه داشته باشید که هر روش، اصول کاری خود را دارد. قبل از آشنایی بیشتر با روش های آب بندی لوله فاضلاب از جنس پلیکا، در صورتی که خودتان قادر به انجام این کار نمی باشید می توانید از توانایی های افراد لوله بازکنی سایت برچسب در تمام خیابان های تهران مثل چاه بازکنی در سید خندان در این زمینه کمک بگیرید و از به وجود آمدن حوادث بعدی جلوگیری نمایید.

چسب های آب بندی لوله فاضلاب همانطور که گفتیم در انواع مختلفی در بازار موجود هست و بعضی از این نشست‌ها که راحت تر هستند دارای چسب سر خود هستند و دیگر نیازی ندارند تا از طریق خمیر اپوکسی و یا چسب های دیگر به محل مورد نظر چسبیده شوند.
این چسب ها مزیت هایی برای امر آب بندی لوله فاضلاب بدون تخریب دارند که به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • کار کردن با آن بسیار آسان است
  • مقاوم هستند
  • در کار آب بندی جزو روش های کم هزینه به حساب می آید
  • بسیار کارآمد و اثرگذار در رفع نم و نشتی لوله هاست

گرفتن نشتی به واسطه لوله فاضلاب دیگر

اگر نشت گیری در مقدار سطحی و کم باشد، راه کار ساده ای که وجود دارد این است که می توانید با همان لوله پلیکا با همان قطر و ابعاد و مقداری چسب آب بندی لوله فاضلاب، عمل آب بندی را به روش ساده انجام دهید.
طبق این روش شما باید لوله پلیکا را از طول برش دهید و سپس لوله فاضلاب را طوری برش دهید که دهانه آن باز شود و طبق اصولی که گفته شد محل را کاملاً تمیز کنید و با سوهان کاملاً صاف کنید و سپس با چسب آب بندی محل را آغشته کنید و لوله را بچسبانید.
یک روز صبر کنید و لوله را خشک نگه دارید مرتبا آن را چک کنید تا اگر جایی باقی مانده باشد با چسب پر کنید به این صورت شما به آسانی کار آب بندی لوله فاضلاب و نشت گیری را انجام داده اید.

در صورتی که در اجرای عمل آب بندی لوله فاضلاب ناموفق بودید، می توانید از خدمات سراسری و شبانه روزی لوله بازکنی شرق تهران برچسب، شمال، جنوب و … استفاده کنید تا از وسیع شدن سطح نم زدگی جلوگیری نمایید.

چگونه با مواد کامپوزیتی به آب بندی لوله فاضلاب بپردازیم؟

یکی از روش های ساده و البته نوین در کار آب بندی لوله فاضلاب، استفاده از مواد کامپوزیتی مخصوص برای کار آب بندی می باشد که با آن می توانید به راحتی نشتی لوله های پلیکا را برطرف نمایید و این روش مزایایی نسبت به سایر روش ها دارد که در اینجا بیان می کنیم:

  • از مقاومت بالایی برخوردار است
  • در مواد شیمیایی و اسیدها قابل استفاده هستند
  • مقاومت حرارتی بالایی از خود نشان می دهد
  • عملکرد و اثربخشی بالایی در کار آب بندی دارند

در صورتی که نم و نشتی در داخل ساختمان اتفاق افتاده باشد، بهتر است که شما به یک متخصص در این زمینه رجوع کنید تا محل نشتی را کاملاً و درست تشخیص دهد و سپس با استفاده از روش مناسب آن، به آب بندی لوله های فاضلاب بپردازد و همچنین در هنگامی که دچار گرفتگی و انسداد لوله های فاضلاب از هر نوع آن و در هر قسمت از خانه شدید، می توانید بلافاصله با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید.
بعضی از این گرفتگی ها بسیار سخت هستند و با راهکارهای خانگی ممکن است باعث بدتر شدن آن و یا ایجاد خسارت وارد به زیرساخت ها و لوله ها شوید.

در هنگام نشت گیری لوله فاضلاب به چند نکته توجه کنید

  •  هرگز از لوله های پوش فیت و اتصالات آن برای آب بندی لوله فاضلاب به شیوه چسب زدن استفاده نکنید.
  • حتماً برای اطمینان از آب بندی درست، چند روز محل نشت گیری را خشک و خالی از آب نگه دارید.
  • در صورتی که مشکل نشتی و نم بیرون از خانه و مربوط به لوله های اصلی آب و فاضلاب باشد حتماً با سازمان آب و فاضلاب تماس بگیرید تا آنها اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.
  • اگر که لوله های فاضلاب شما از نوع آهنی باشد در صورت نشتی، می توانید از روش استفاده از چسب آب بندی لوله فاضلاب استفاده کنید.

دقت کنید که برای آب بندی لوله های فاضلاب از چسب آب بندی لوله فاضلاب و یا از روشهایی که بیان شد استفاده کنید. از استفاده کردن مواد شیمایی و یا هر نوع چسبی که از آن اطمینان ندارید بپرهزید چرا که بعضی از چسبها خاصیت خورندگی دارند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *