راه های شناسایی ترکیدگی لوله پیشگیری از این اتفاق

رویکرد های شناسایی پارگی لوله پیشگیری از این رخداد
لوله بازکن شهرک امام گرگان

آیا لوله آب شما ترکیده است؟ خط مش های معمولی برای پیشگیری از پارگی لوله آب , ابزارها و راه های تشخیص پارگی لوله آب و … را درین مقاله نثار شما خوا هیم کرد .

درحال حاضر این سوال برامون پیش میاد که در صورتی با پارگی لوله آب مواجه بشیم بایستی چکار کنیم؟ درین نوشته‌ی علمی میخوایم علت پارگی لوله آب و چاره هایی برای پیشگیری از اون رو توضیح بدیم . ضمن این‌که برای بدست آوردن داده ها تماس لیست تشخیص کاران ماهر روی لینک و پیوند تشخیص پارگی لوله با دستگاه , رفع نم و فساد کلیک نمائید .

راه های شناسایی ترکیدگی لوله پیشگیری از این اتفاق

بررسی علل ترکیدگی لوله اب و تشخیص ان

آن چه درین مقاله باز‌نگری اونا می پردازیم :

علت پارگی لوله آب

چه وقتی احتمال پارگی لوله آب وجود داره؟

تشخیص پارگی لوله آب

پیشگیری از یخ زدگی و پارگی لوله آب

سفارش های کمپانی آب و فاضلاب ( آبفا )

علت پارگی لوله آب

راجع به پارگی لوله ها , بیشترین سوالی که برای مردمان پیش میاد اینه که چرا لوله های پلاستیک و ساختمان های نوساز مبتلا پارگی لوله آب میشن؟ جواب سوال اینه که بیش تر کسانی که کار لوله کشی میکنن علم فنی قابل قبولی راجع به نقاط ضعف و توان لوله های پلاستیکی ندارن , در تحت نقاط ضعف هر کدوم از لوله هارو توضیح میدیم :

انواع لوله های اب و نقاط ضعف ان ها

لوله آب گالوانیزه یا این که آهنی

وسیع ترین مشکل این لوله ها پوسیده شدن و فرسوده شدنشون است که امروزه جای خودشون رو به لوله های نسل نو ( پلاستیک – پنج لایه ) دادن , ولی در خیلی از ساختمون های بالای ۱۰سال نیز این لوله ها به کار رفتن .

لوله آب پلاستیک

لوله های پلاستیک منفعت هایی مانند سهل بودن حمل و نقل و نصب اسون دارن و برعلیه معایبی مانند انبساط طولی دوچندان ( جریان آب گرم سبب ارتقاء سایز طولی میشه ) و در سیستم های گرمایشی نفوذ اکسیژن که سبب فرسودگی و نهایتا سبب به پارگی لوله میشه دارن .

لوله آب پلیکا

هر ساختمونی با گذر کرد فرصت مبتلا گرد‌همایی میشه و اگه لوله های پلیکا بکار رفته از فرآورده مرغوب نباشه بر اثر این گرد هم آیی ها مبتلا شکستگی میشه .

لوله آب پنج لایه

لوله های پنج لایه , شایسته ترین لوله های بازار بحساب دربین البته بایستی بدونیم هر کس با این لوله کار می کنه قطعا بایستی زمان های آموزشی رو چشم باشه و درین کار تخصص داشته باشه .

بقیه علت های پارگی لوله آب

ممکنه لوله کش , در محل اتصالات , خطا آب بندی کرده باشه و یا این که به هیچ عنوان آب بندی نکرده باشه!

حاد شدن اجزای داخلی شیرآلات مثل آب بند , نشیمنگاه , واشرهای آب بندی و…

پارگی لوله به دلیل عدم عایق کاری مطلوب در فصل سوز‌و‌سرما و فشار دوچندان سیال ( مایع ) باطن لوله

انقباض و انبساط لوله های فلزی آب گرم ; به ویژه در اتصالات لوله شوفاژ که سبب ریلکس شدن اتصالات میشه

ارتقاء ناگهانی فشار آب در لوله ها به ویژه هنگام شب که مصرف شهری آب کاسته شده و فشار همگانی لوله آب دوچندان میشه

راه های شناسایی ترکیدگی لوله پیشگیری از این اتفاق

زمان احتمالی ترکیدگی لوله آب

مبلغ قبض آب بیش تر از ماه های گذشته باشه

فشار آب مبتلا افت ناگهانی بشه

شنیده شدن صدای چکه آب در هنگام بی سروصدا یا این که صدا غیر معمول

نم زدگی و طبله کردن کچ اتاق یا این که سقف

تشخیص پارگی لوله آب

نخستین از کلیه بایستی به کنتور آب نگاه کنیم و برای این کار بایستی مطمئن بشیم تمام شیرها و وسیله هایی که آب مصرف میکنن بسته باشن , اگه کنتور در درحال حاضر شماره پرت کردن باشه نشون میده لوله های زمینی یا این که سایر تجهیزاتی که چشم نمیشن نشتی دارن . ولی این رو نیز بگیم که کنتور تنها وجود نشتی های والا رو به ما نشون میده . برخی وقتا نیز میتونیم با نگاه کردن به محیط ای که کنتور باطن اون قرار داره به‌وجود نشتی پی ببریم بطوری که در صورتی خاک فضا کنتور مدام نمناک باشه نشون دهنده وجود پارگی در لوله های میان کنتور و ساختمونه .

در صورتی در‌پی جستجوی اشخاص فنی نشت یاب که کار تشخیص پارگی لوله در کرج را انجام وارد می کنند می باشید , به تشخیص پارگی لوله با دستگاه در کرج رجوع نمایید .

معمولا پارگی لوله آب در باطن سرویس بهداشتی و خزینه با دیده قابل روءیت نمیباشد و برای تشخیص پارگی لوله آبی‌رنگ که در تحت زمین یا این که باطن دیوار کار شده‌است میتونیم از دستگاه های امروزی تشخیص که امروزه اشاعه پیدا کرده یاری بگیریم البته گشوده نیز بازنگری دستگاه های در اختیار گرفتن حرارت مرکزی ( چیلر یا این که موتورخونه ) به عهده تکنسین فنی دراین باره می‌باشد .

راه های شناسایی ترکیدگی لوله پیشگیری از این اتفاق لوله بازکنی امجدیه شبانه روزی

یخ زدگی و ترکیدگی لوله آب و جلوگیری از این اتفاق

لوله های آب و کنتور که در جوار سوز‌و‌سرما قرار دارن رو بایستی به وسیله پشم شیشه عایق بندی کنیم . ( نکته ی حساس : در دمای تحت ۱۰ رتبه سانتیگراد هیچ عایقی غیر از پشم شیشه نمیتونه از یخ زدگی دوری کنه )

بازگذاشتن یک کدام از شیرهای آب باطن ساختمون به مقدار ی خیلی معدود . با این کار جریان مداوم آب از یخ زدن لوله ها دوری میکنه .

اگه کنتور و لوله های آب مبتلا یخ زدگی شد , برای رفع مشکلتون از ریختن آب جوش روی بخش های یخ‌زده و حرارت بدون واسطه استعمال نکنین , زیرا احتمال پارگی لوله بیش تر میشه .

برای رفع ایراد یخ زدگی سفارش میشه با طاقت و طاقت از حرارت غیر بدون واسطه , سشوار و آب ولرم استعمال کنین .

سفارش های کمپانی آب و فاضلاب ( آبفا ) تخلیه چاه شهرک معلم گرگان

دست‌کم هر ماه یک توشه شیر فلکه آب نصب شده در حوضچه کنتور را گشوده و بسته کنین تا در مواقع لازم مانند ( پارگی لوله آب باطن خانه یا این که آبریزی از شیرهای آب ) به راحتی قابل استعمال باشه .

در فیس مشاهده آبریزی از شیر آلات , اتصالات و کنتور مو جود در باطن حوضچه , مراتب را به سامانه گوشی تلفن ۱۲۲ آگهی نمائید .

با استارت فصل سوز‌و‌سرما , کنتور و لوله ها رو برای دوری از پارگی و یخ زدگی عایق بندی کنین . برای این کار میتونین از فوم یا این که انبان استعمال کنین . عایق بندی لوله های عبوری از باطن دیوارهای در معرض سوز‌و‌سرما نیز می تونه از پارگی و یخ زدگی اون دوری کنه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *