چاه بست توالت | خلاصی از شر سوسک ها و بوی ناخوشایند توالت

ایرانی ها و بعضی کشورهای دیگر از توالت ایرانی که سنگ آن به شکل تخت می باشد، استفاده می کنند.
این توالت های ایرانی مثل توالتهای فرنگی دارای ایرادات و مشکلاتی می باشد؛ مثلاً در توالت فرنگی گرفتگی لوله ها را داریم و همچنین فلاش تانک نکردن و یکسری عیوب دیگر.
یکی از راهکارهای بسیار خوب برای حل این مشکلات توالت ایرانی، درست کردن مدل های مختلف چاه بست توالت ایرانی است که در این نوشته تلاش می‌کنیم کارکرد و  مزایای این مدل چاه بست های توالت ایرانی را برایتان توضیح دهیم.

گذاشتن چاه بند، فقط برای توالت های ایرانی است و در توالت های فرنگی چاه بست گذاشته نمی شود و فقط همون دری که بر روی سنگ دستشویی فرنگی گذاشته میشود وجود دارد که بعضی افراد به غلط فکر می‌کنند که این در همان چاه بست توالت فرنگی می باشد.

نگاهی به تعریف چاه بست توالت

چاه بست توالت یک قطعه پلاستیکی شکل می باشد که به شکل دایره ای بوده و در بیشتر خانه ها از آن استفاده می شود و در سنگ توالت ایرانی و قسمت گلوگاه ورودی فاضلاب گذاشته میشود و چاه بست ها با توجه به مدل سنگ توالت دارای دو نوع چاه بست کوتاه و معمولی می باشد که در واقع این چاه بست های معمولی همان مدل‌ کوتاه آن است.

این چاه بست ها با توجه به شکل ساده ای که دارند، برای برطرف کردن مشکلات اصلی توالت ایرانی ساخته شده اند و گاهی با بالا زدن چاه فاضلاب و به کارگیری دستگاه فنرزنی ممکن است خراب شوند و نیاز باشد تا آنها را تعویض کنیم؛ به همین منظور چه خوب است که برای کارهای فنی منزل خود همیشه شماره افراد مطمئن را داشته باشیم تا به محض مشاهده نقص های جدی از آنها کمک بگیریم.

سایت لوله بازکنی برچسب در تمامی نقاط دور و نزدیک تهران، تنها با یک تماس شما نزدیکترین تکنسین خود را به منطقه اعزام می نماید. به عنوان مثال با جستجوی لوله بازكني تهرانسر مشخصات تکنسین همین منطقه به شما نشان داده می شود که می توانید در امر چاه بازکنی و رفع بوی بد از آنها کمک بگیرید.

از قدیم تا به حال توالت های ایرانی پیشرفت کردند و ویژگی‌های تازه‌ای، همانند چاه بست سوسک پیدا کردند و این توالت های ایرانی از قدیم که به شکل توالت قدیمی ذوزنقه ای بوده تا به امروز که مدل‌های جدید توالت ایرانی در بازار پیدا شده هیچ شباهتی به هم ندارند.

مزایای چاه بست توالت در از بین بردن مشکلات دستشویی ایرانی

در ادامه دلایلی را عنوان خواهیم کرد که می تواند نشان از مزیت های چاه بست توالت، در حل مشکلات دستشویی ایرانی باشد.

از بوی ناخوشایند توالت جلوگیری می کند!

در چاه فاضلاب گازهایی وجود دارند که از تخمیر فضولات به وجود آمده اند و خیلی سریع به طرف بالا می آیند و زمانی که به سیفون می رسند با آبی که در سیفون وجود دارد مخلوط می شود.
بعد از گذشت مدت کمی آب سیفون بوی ناخوشایندی تولید می کند که باعث بد بو شدن محیط توالت می شود و استفاده و نصب چاه بست تا اندازه زیادی جلوی این مشکل را میگیرد.

در توالت های فرنگی هم اگر در توالت بسته باشد، نمیگذارد بوی بد به بیرون دستشویی بیاید و در آن به عنوان چاه بست توالت عمل میکند.

چاه بست از سقوط اشیا به درون چاه فاضلاب جلوگیری می کند!

توالت های ایرانی به خاطر دهنه بزرگی که در سر چاه دارند ،هر وسیله ای که درون چاه توالت بیفتد به درون سیفون رفته و نمیشود به آن دسترسی پیدا کرد و برای درآوردنش باید از روشهای لوله بازکنی در خانه استفاده کرد واگر نشد با سرویس‌های لوله بازکنی و چاه باز کنی در سراسر پایتخت همانند لوله بازکنی شهرک ولیعصر تهران  تماس بگیرید و از آنها بخواهید با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته شئ گران بهای شما را بیرون آورند.

برای این که بتوانید از سقوط اشیا به درون چاه جلوگیری کنید، بهترین وسیله همین استفاده از چاه بست توالت می باشد که باعث می شود که دهانه چاه را کوچک کرده و اگر شی به درون چاه توالت افتاد و سبک بود دریچه چاه بست بسته شده و وسیله دیگری به درون چاه نمی افتد.
اما در توالت های فرنگی دقت کنید که اگر وسیله ای به درون چاه افتاد، چون که چاه بستی برای آن وجود ندارد به داخل لوله فاضلاب وارد نشود، به همین خاطر نباید در این مواقع سیفون را بکشید.

وجود چاه بست از ورود سوسک ها و حیوانات موذی به بیرون جلوگیری می کند

درون چاه های فاضلاب معمولاً سوسک ها و حشرات موذی وجود دارند و توالت های ایرانی به خاطر این که دهنه بزرگی دارند، سوسک های بزرگتری از سیفون رد شده و خودشان را به توالت و بیرون از آن می رسانند و این بزرگترین مشکلی است که خانم های خانه دار با آن روبرو هستند؛ به همین خاطر باید از چاه بست استفاده کرده تا به صورت موثری از ورود حشرات و سوسکها به درون خانه و محیط بیرون جلوگیری کرد.

آنقدر این مشکل داخل شدن سوسک به درون سرویس بهداشتی اهمیت داشته که بعضی ها اسم چاه بست توالت را چاه بست سوسک می دانند و به این نام شناخته شده است.

طریقه نصب چاه بست توالت و انواع آن

برای این کار ابتدا چاه بست قدیمی را به طرف بالا کشیده و با دست یا توسط قلابی آن را بردارید و بعد چاه بست  جدید را به گونه‌ ای در درون چاه قرار دهید که دریچه های آن را به طرف چپ و راست سنگ توالت قرار بگیرند و باز و بسته شوند و اگر چاه بست یک در دارد باید آن را به گونه ای بگذارید که در آن به طرف عقب سنگ قرار گرفته و به آن طرف باز شود.

 چاه بست های توالت ایرانی در دو مدل دایره ای و بیضی شکل وجود دارند که با توجه به ابتکار سازنده و همچنین مدل های سنگ توالت ایرانی شکل چاه بست ها متفاوت است در توالت هایی که مایل هستند و دهانه چاه بیضی شکل است از چاه بست بیضی شکل استفاده می شود که به خوبی روی دهانه چاه قرار بگیرد.

در مکان هایی که چاه بست کوتاه قابل مصرف است چاه بست معمولی هم گذاشته میشود تنها ایرادی که دارد این است که در آن به صورت کامل باز نمی شود.

مدلهای مختلف چاه بست توالت

چاه بستی که تنها یک دریچه دارد: این چاه بست ها شامل یک دریچه است که در زمان باز شدن تمام دریچه باز میشود و این چاه بست ها چند عیب دارند : یکی اینکه فنر آن ها زود خراب میشود به خاطر اینکه فنرش باید وزن کل دریچه را تحمل کند.
حشرات فاضلابی مثل سوسک ها این امکان را پیدا می کنند که از طریق چسبیدن به لبه دریچه بتوانند خود را بالا کشیده و به نحوی به محیط بیرون داخل شوند.

چاه بستی که دو دریچه دارد: این چاه بست ها شامل دو دریچه کوچک هستند که این دو دریچه با همدیگر تشکیل یک دایره کامل را میدهند و از دو طرف خود به وسیله لولا به اطراف چاه بست وصل هستند و در زمان باز شدن به اطراف باز شده و نهایتاً بسته می شوند و استفاده از آنها بیشتر پیشنهاد می شود و معایب چاه بست تک دریچه ای را ندارد.

و در آخر به این نکات همیشه توجه داشته باشید:

  • بهترین مدل چاه بست ایرانی مدلی است که دارای فنر محکمی باشد و پلاستیک آن براق تر باشد و در نهایت دربین مدل های چاه بستها، چاه بست دو درب از مدل های خوب چاه بست می باشد.
    مطلب مهم لوله بازکن های حرفه ای ما برای عدم گرفتگی لوله ها استفاده از مدل‌های مختلف چاه بست توالت را پیشنهاد می‌کنند تا جلوی گرفتگی سیفون توسط اشیا بزرگ را بگیرد.
  •  باید بدانید که هنوز برای توالت فرنگی چاه بستی ساخته نشده؛ به خاطر اینکه توالتهای فرنگی مقدار آب فراوانی را درون خود نگه می دارند و دری که به روی سطح سنگ توالت فرنگی قرار می گیرد همان کار چاه بست توالت ایرانی را انجام میدهد.
  • برای سنگ توالت هایی که بیضی است چاه بست بیضی شکل استفاده می شود؛ زیرا چاه بست معمولی یا دایره ای شکل اگر به کار رود کناره هایش خالی می ماند و بی استفاده می شود.
  •  چاه بست ها را زود به زود تعویض کنید؛ زیرا کناره های آن کثیف شده و جرم میگیرند و خود سبب ایجاد بوی ناخوشایندی میشود.

با سفارش سرویس لوله بازکنی برچسب و تماس با نیروهای فنی کار متخصص ما، مشکل را برای آن ها شرح دهید. این افراد در کمتر از نیم ساعت به محل مورد نظر شما رسیده و با استفاده از ابزار و دستگاه های مخصوص، وسایل شما را از چاه بیرون می آورند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *