نحوه نصب هواکش دستشویی

چرا باید سرویس بهداشتی مجهز به فن هواکش باشد؟ جواب به این سوال آسان و دور از ذهن نیست، چرا که سبب تهویه ی هوا می شود به عبارتی رطوبت را به خود جذب می‌کند همچنین بوی تعفن برانگیز در هوارا از بین می برد. نصب هواکش دستشویی در همان قدم اول و بدون هیچ آگاهی قطعا کار دشوار و سنگینی است. در ادامه این مقاله ما میخواهیم این کار سنگین را سبک و قابل حل کنیم.

سایت برچسب با داشتن مقالات آموزشی و همچینین خدمات لوله بازکنی می تواند در سراسر تهران به شما خدماتی عالی را ارائه دهد و برای این کار فقط کافی است به سایت برچسب مراجعه کنید.

مرحله اول: خرید نصب هواکش دستشویی با کیفیت

نصب هواکش دستشویی نیاز به توجه و نکاتی دارد. برای مثال هنگام خرید باید بدانید چه هواکشی برای سرویس بهداشتی شما مناسب است یا اینکه هواکش را در چه نقطه ای وصل میکنیم! همچنین برای آگاهی بهتر شما کاربران عزیز مقاله ی دیگری در رابطه با موضوع ” راهنمای خرید هواکش ” در صفحه برچسب نشر داده ایم.

“قبل از هر چیز می توانید بدون مطالعه مطالب و با مشاهده این ویدئو که کمتر از ۱ دقیقه از شما زمان می گیرد، در سایت لوله بازکنی برچسب، از آموزش نصب هواکش دستشویی بهرمند شوید.”

 مرحله دوم: آموزش سیم کشی نصب هواکش دستشویی

نصب هواکش دستشویی، نحوه نصب هواکش روی شیشه، طریقه نصب هواکش دستشویی دمنده  دغدغه‌هایی است که هنگام نصب دچار آن می شوید. اما با خواندن مطالب مد نظر در قسمت های پایین میتوانید این ابهامات و دغدغه ها. را رفع نمایید.

طریقه نصب هواکش دستشویی ها اکثر در ساختمان ها رایج و پر استفاده است. نحوه کار هواکش در توالت با نیروی برق است. دومین گام بررسی اتصالات برقی آن است. درصورت کم بودن سیم برق نیاز به سیم کشی مجدد داریم تا به فن نصب هواکش دستشویی متصل شود. البته ممکن است از قبل سیم اضافی و مجزایی تهیه شده باشد.

قبل ازنصب هواکش دستشویی سیم کشی کنید

اگر به سیم کشی نیاز داشتیم خودمان باید قدم اول را برداریم تا با نحوه سیم کشی به آگاهی لازم و کافی برسیم.

توصیه می شود سیم با عایق پذیری بالا را از نقطه سیم کشی چراغ توالت عبور دهیم تا هنگام روشن شدن چراغ نصب هواکش دستشویی هم شروع به کار کند.

اما سوال پر تکرار این است که چگونه سیم جدید را به سیم قدیمی اتصال دهیم؟ روکش سیم قدیمی را کمی جدا میکنیم سپس به دو رشته نول و فاز می رسیم. حالا روکش سیم جدید را جدا میکنیم و یکی از رشته هارا به فاط و دیگری را به نول وصل میکنیم.

نکته: قبل از انجام نصب هواکش دستشویی مراحل سیم کشی چراغ را خاموش کنید تا به سلامت تان آسیب نرسد. نکته دوم قابل توجه این است که محل اتصالات را با چسب های برق (لنت برق) کاملاً بپوشانید.

توصیه میکنیم این کارهای فنی که نیازمند تجربه و دقت و تمرکز فراوان است ، به افراد متخصص بسپارید. اما اگر خودتان مایل به این کار هستید به مقاله های سایت برچسب مراجعه تا نحوه صحیح کار را یاد بگیرید و عملیات نصب هواکش دستشویی را با مموفقیت به اتمام برسانید. در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب و بالازگی چاه با تکنسین های ما تماس بگیرید تا حرفه ترین لوله بازکن هارا به شما معرفی کند.

فن توالت را در لوله هواکش چگونه نصب کنیم؟

ابتدا دو طروف فن را به کمک دو پیچ MDF در درون لوله بپیچید. دومین کار بررسی اتصالات است. اگر مشکلی در اتصالات رخ نداده باشد ، شما با موفقیت مراحل نصب هواکش دستشویی را به پایان رسانده اید.

ما برای شما در هرکجای ونک تهران که باشید بهترین لوله بازکنی در ونک برچسب را به شما معرفی می کنیم و برای شما عزیزان بهترین خدمات را ارائه می دهیم.

اگر محل نصب هواکش دستشویی در روی پنجره است برای کاهش صدای آن اطراف هواکش را  با ابرضخیمی بپوشانید. همچنین هنگام بستن پیچ آن را محکم نبندید چرا که سبب شکستن پره های فن توالت می‌شود.

انواع متصل کردن سیم ها برای نصب هواکش دستشویی

در هر نقطه از سرویس بهداشتی هم بخواهید هواکش را نصب کنید تفاوتی را باهم شامل نمیشود. به طور کلی چند مدل دارد:

نصب هواکش دستشویی داراس سه سیم، دوسیم:

دارای یک نول و دوفاز که روکش یکرنگ هستند. جهت چرخش پره های هواکش آن بستگی به طرز اتصالات سیم ها دارد. باید دقت به خرج دهیم کدام رشته فاز یا نول را به یکدگر وصل کنیم.طوری که هوا به خارج از ساختمان منتقل شود.

فن دوسیم بیشتر از سه سیم است:

سیم هایی که از پشت لامپ تا پای نصب هواکش دستشویی آورده اید یا سیم هایی که از قبل وجود دارد را به سیم کشی فن توالت نصب کنید.

فن دارای سه سیم با رنگ های متفاوت است:  یک سیم فاز و دوتای دیگر نول است. اکنون شاید سوال پیش بیاید ما چگونه رشته فاز یا نول بودن آن را تشخیص دهیم؟ سیم آبی رنگ نول، سیم زرد رنگ فاز است. اکنون کاری که باید انجام دهید متصل کردن فاز و نول فن به فاز و نول برق است.

نکته:اگر سیم کشی منزلتان سیم اِرت یا اتصال به زمین داشت آن را به سیم ارت نصب هواکش دستشویی کنید، اگر هم سیم ارت نداشت سیم ارت فن را رها بگذارید

دانستن ترفند هایی در نصب هواکش دستشویی

۱٫استفاده از هواکش هایی دارای حفاظ

۲٫فن تولت آن جنس پلاستیک باشد ، در صورت آهنی بودن علاوه بر خطرناک بودن سبب افزایش صدا می شود.

۳٫عدم انسداد لوله : اگر لوله هواکش مسدود شودتهویه مناسب صورت نمیگیرد.

۴٫طریقهنصب هواکش دستشویی سه فاز دستشویی و یا سیم کشی هواکش چهار سیم به دقت بیشتری نیاز دارد لذا ابتدا سیم ها را با فازمتر به صورت دقیق و صحیح تست کنید و بعد سیم کشی را آب بندی کنید.

درصورت نیاز به سرویس های لوله بازکنی ،ابتدا سایت برچسب را دنبال کنید و با فنی کاران لرتباط برقرار کنید تا با معرفی بهترین های این حرفه در سراسر تهران نشکلتان رفع شود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *