طرفندهای بهینه‌سازی پیج اینستاگرام

شاید تا به حال واژه‌ی سئو یا بهینه‌سازی سایت به گوشتان خورده باشد. خوب است بدانید که به غیر از وب‌سایت، اینستاگرام هم قبلیت بهینه شدن دارد، یعنی شما با انجام یک سری کارها می‌توانید پیجتان را ارتقا ببخشید تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند. در ادامه با ما باشید تا ترفندهای این کار را با هم بررسی کنیم.

ترفند اول: پیج اینستاگرام خود را بیزینسی کنید

پروفایل تجاری اینستاگرام دارای امکاناتی از جمله Insights و تبلیغات اینستاگرام است که می‌توانند برای تحلیل داده‌ها و تعاملات‌تان با مخاطب بسیار مفید باشند. علاوه بر این شما می‌توانید دکمه عملیاتی را به پروفایل‌تان اضافه کنید و یا ساعت و لوکیشن خاصی را برای نمایش اکانت تجاری خود تنظیم کنید تا مجبور باشید تمام روز اکانت خود را چک کنید.
اینها تنها چند نمونه از قابلیت‌های اکانت تجاری در اینستاگرام است. تبدیل اکانت شخصی به تجاری در اینستاگرام کار سختی نیست و همه‌ی افراد می‌توانند آن را انجام دهند.کافیه مقاله‌ی تجاری کردن پیج اینستاگرام رو مطالعه کنین تا همین الان بتوانید پیج شخصی خود را تغییر دهید.

ترفند دوم: از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید.

برای اینکه افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند، برای پروفایل‌تان از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید. یادتان باشد که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد!
در حالت ایده آل بهتر است نام تجاری خودتان را استفاده کنید‌. در صورتی که نام تجاری شما قبلا گرفته شده باشد می‌توانید پسوندهایی به آن اضافه کنید.
برای تغییر نام اینستاگرام خود به بخش Edit Profile بروید و فیلد نام را تغییر دهید.

ترفند سوم: از تصویری استفاده کنید که منعکس کننده کسب و کارتان باشد.

تصویر پروفایل شما باید شما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هست که شما را به کاربرانتان معرفی می‌کند. می‌توانید از یک نشان تجاری (لوگو) استفاده کنید که فورا قابل تشخیص باشد. اگر یک اینفلونسر، وبلاگ نویس یا کارآفرین هستید، یک تصویر باکیفیت از خودتان انتخاب کنید که با فعالیت شما در ارتباط باشد.

به عنوان مثال، الکس استرول یک اینفلونسر عکاس در اینستاگرام است. همانطور که می‌بینید تصویر پروفایلش، او را در حال نگه‌داشتن دوربین و عکس گرفتن نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، با دیدن تصویر پروفایل او فورا می‌توان فهمید که پیج اینستاگرام  او در زمینه عکاسی است.

تجاری کردن پیج اینستاگرام

یک پیشنهاد ویژه: برای یادگیری تمام نکاتی که برای راه‌اندازی بیزنس در بستر اینستاگرام نیاز دارید می‌توانید در دوره اینستاگرام مارکتینگ آغازینو شرکت کنیدتا در یک دوره عملی و پروژه محور، فعالیت خود را شروع کنید.

ترفند چهارم: یک بیو(Bio) خاص و حاوی اطلاعات بنویسید.

بعد از تصویر و نام کاربری، بسیاری از افراد به بیو شما نگاه می‌کنند. در قسمت بیو شما فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید پس به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید.
 بیو شما نباید درباره کسب و کارتان باشد، بلکه باید درباره کارهایی که شما برای مشتریانتان انجام می‌دهید باشد.
نگاهی به پیج Headspace ( که در زمینه مدیتیشن و آرامش ذهن فعالیت دارد) بیندازید. بیو آن از سه قسمت تشکیل شده است:
● خلاصه‌ای از فعالیتشان:” با Headspace مراقبه راحت است”
● مزیت‌های استفاده از خدمات‌شان:”با ما یاد می‌گیرید چگونه در هر کجا و هر زمان که هستید برای چند دقیقه در روز مدیتیشن انجام دهید”

 به پایان رساندن بیو با قرار دادن یک دکمه عملیاتی (CTA): “اپلیکیشن ما را دانلود کنید”

استفاده از ایموجی در بیو را فراموش نکنید. مخصوصا اگر مخاطب جوان دارید. ایموجی می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد.

ترفند پنجم: در Bio از یک دکمه عملیاتی (CTA) متقاعد کننده استفاده کنید.

برای ترغیب کردن مخاطب به کاری که مایل هستید انجام دهد باید یک دکمه عملیاتی یا CTA داشته باشید.
عباراتی مانند “همین حالا با ما تماس بگیرید” یا “برای عضویت رایگان اینجا را کلیک کنید” نمونه‌هایی از این اکشن هستند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی در CTA قرار دهید فعالیتی را درنظر بگیرید که آنها را به خرید یا استفاده از محصولتان نزدیک می‌سازد.

اگر محصول گران قیمتی دارید، احتمالا افراد می‌خواهند قبل از خرید اطلاعات بیشتری کسب کنند. شما می‌توانید از آنها بخواهید آدرس ایمیلشان را برایتان ثبت کنند تا شما کاتالوگ رایگان محصول را برایشان بفرستید. بدین ترتیب مخاطبانتان اطلاعات بیشتری بدست می‌آورند و شما نیز از طریق ایمیل بازاریابی کرده‌اید.

نوشتن بیو برای اینستاگرام

ترفند ششم: لینک CTA خود را بهینه‌سازی کنید.

اینستاگرام فضای مناسبی برای بازاریابی است اما متاسفانه نمی‌توانید در پست‌هایتان پیوندهای قابل کلیک قرار دهید. به همین دلیل پیوند پروفایلتان اهمیت زیادی دارد.
از آنجا که فقط یک پیوند دارید، ارزشش را دارد که آن را مرتبا تغییر دهید. با این روش می‌توانید جدیدترین مطالب، محصول یا کمپین خود را تبلیغ کنید. فقط پیوند و CTA را در بیو به روز کنید و سپس با یک پست جدید (یک عکس یا ویدئو) به مخاطبانتان بگویید آن را چک کنند.

ترفند هفتم: نوتیفیکیشن خود را همیشه در وضعیت فعال قرار دهید.

در فضای اجتماعی “اجتماعی بودن” را فراموش نکنید. اکانت‌های اینستاگرام زمانی که شکل یک جامعه را به خود می‌گیرند برای رشد کردن به تعامل و ایجاد ارتباط نیاز دارند. علاوه بر این کاربرانتان انتظار پاسخ سریع را دارند. بنابراین شما یا تیم‌تان باید قادر باشید کمتر از ۲۴ ساعت به مخاطبانتان در اینستاگرام پاسخ دهید.

ترفند نهم: برای نمایش محتوا و پیشنهادات خود از هایلایت استوری استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بعد از گذشت ۲۴ ساعت همچنان استوری شما در صفحه باقی بماند باید آن‌ها را هایلایت کنید. در این صورت کاربران همیشه می‌توانند استوری مدنظر شما را مشاهده کنند.

ترفند دهم: دکمه‌های عملیاتی بیشتری را به پروفایلتان اضافه کنید.

اینستاگرام دکمه‌های عملیاتی را در اختیار اکثر اکانت‌های تجاری قرار داده است. دکمه‌هایی مانند رزرو کردن، خرید بلیط، سفارش گرفتن و…
دکمه‌ی عملیاتی که روی حساب کاربری شما ظاهر می‌شود مستقیما به سایتی که می‌خواهید عملی در آن انجام دهید متصل می‌شود. برای مثال اگر شما یک سایت مثل اوپن تیبل (Opentable.com) را انتخاب کنید به صورت خودکار دکمه‌ی رزرو برای شما نشان داده می‌شود.

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *